کد مطلب:152130 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:287

عزاداری اموات در قبرستان شیخان قم برای امام حسین در روز عاشورا
در تهران كمتر كسی است كه نام «مسجد مجد» را نشنیده باشد. مسجد نامبرده امام جماعتی داشت به نام «مرحوم حاج شیخ محمد تقی آملی قدس سره» كه مجتهد جامع الشرائط بود. یاد دارم كه شیخ ما «آیة الله خوشوقت» می فرمود: مرحوم حاج شیخ محمد تقی شایستگی مرجعیت داشت، ولی به عنوان آنكه در این رابطه مطرح نباشد، فقط به امامت مسجد مجد و تدریس می پرداخت.

در بعضی از كتابهایی كه حالات علمای بزرگ و عرفا را نوشته اند، آمده است كه مرحوم آیة الله شیخ محمد تقی آملی از جمله كسانی است كه به تشرف به خدمت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مفتخر گردیده است.

مجله ی حوزه شماره ی پنجاه و یك می نویسد: مرحوم آیة الله آملی می فرمود: حدود چهل سال از سن من می گذشت، روزی به قم مشرف شدم، روز عاشورا بود و در صحن مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام عزاداری مفصلی برگزار بود. روضه می خواندند


و من هم خیلی متأثر شدم و زیاد گریه كردم. سپس به قبرستان شیخان رفتم و زیارت اهل قبور خواندم: السلام علی اهل لا اله الا الله...

در این هنگام دیدم تمام ارواح روی قبرهایشان نشسته اند و همگی می گفتند: علیكم السلام! آنگاه زمزمه هایی شنیدم مثل آنكه درباره ی امام حسین علیه السلام و عاشورا بود. آنها می گفتند: «ای حسین، ای حسین، ای حسین جان»! به این معنی كه آنها هم برای امام حسین علیه السلام عزاداری می نمودند [1] .


[1] كرامات الحسينيه ج 2، ص 254، به نقل از دين ما، علماي ما ص 154.